Instant (coffee) wrap up – Roskilde Festival 2013
Roskilde Festival er overstået for i år, en god en af slagsen med flere pletskud, specielt på hovedfestivalen. Vi dækkede hurlumhejet hele ugen på Instagram, her er årets indtryk ifølge redaktionen garneret med udvalgte mobilskud. Se flere billeder på @pasaggressive.
Årets voodoo-ritual: Goat. Årets koncert!
Årets mest seriøse test af bassens bundniveau på Gloria: Andy Stott.
Årets fejlplacering: Søndagsprogrammet på Apollo. Dead Fader, Laurel Halo og Holy Other spillede bastunge abstraktioner for 50-100 personer. På Gloria med dem!
Runner up: Iceage på Arena.
Årets standupper: Forsangeren fra Pissed Jeans (“Metallica, Dave Grohl and David Bowie are jamming at Orange Stage. Why are you here?? Daft Punk is dj’ing too!”).
Årets dødsskrig: Keiji Haino fra Nazoraino.
Runner up: Ole Luk fra Solbrud.
Årets morgenvækning: Synd Og Skam.
Årets poetiske indslag: Thurston Moores oplæsning af John Donnes ‘The Ecstasy’ under Chelsea Light Moving.
Årets diktator-lookalike: Vatican Shadow.
Årets skuffelse: Unknown Mortal Orchestra (MEGET bedre på plade).
Runner up: Kendrick Lamar.
Årets musikhistoriske lektion i 3D: Kraftwerk.
Årets søndagschiller: James Blake.
Årets Pavilion-smadderkvartet: Parquet Courts, Metz, FIDLAR og Pissed Jeans.
Årets afrikanske opture: Bombino og Rokia Traoré.
Årets introsang: Jerusalem in My Heart “Koll Lil-Mali7ati Fi Al-Khimar Al-Aswadi” før Suuns.
Årets outro-sang: Disney-musik efter QOTSA.